måndag 8 november 2010

101,4 graders feber

Idag är jag sängliggande och har inte ens orkat logga in på bloggen för ens nu. Har 101,4 och helt koma i bollen. Jag är inneboende hos en amerikansk familj med rumänsk bakgrund och min sjukdomstillstånd har varit dagens stora höjdpunkt. De vandrar runt här och är så bekymrade och trycker i mig te och kycklingsoppa. Det är rätt skönt att få stå i centrum ibland.

Dagens stora nyhet är att Obama under sitt besök i Indien avslutade med att utlova sitt stöd för en indisk plats i säkerhetsrådet. Man ska dock inte överskatta betydelsen av ett sådant uttalande och jag avser uppdatera det här inlägget när jag inte känner mig som potatismos i huvudet. En reform av FN är inget nytt ämne, och har många kontroversiella vinklar.

Obamas stöd till indisk plats i säkerhetsrådet, läs mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar