söndag 17 oktober 2010

Att leva i New York

På sista tiden har det blivit lite väl seriöst här i bloggen. Mycket samhällsdebatt och lite underhållning. Efter klagomål från vänner och bekanta har jag insett att min transformering till en Carl Bildt-kopia inte bara har fördelar med sig. Därför passade jag på att ta lite bilder idag när jag var och fikade med en kompis, för att ge lite NY-känsla till bloggen.

Typiskt NYC. Man vet aldrig om man kommer dit man ska. Plötsligt har dom stängt av ett tunnelbanespår. Söndagar är särskilt hårt ansatta.

Gatan heter St Marks Place och är proppad med små mysiga restauranger, mycket asiatiskt. Alla dagar i veckan, men särskilt fredag, lördag myllrar det av studenter från NYU och andra hipsters.

Restauranger i två plan, ganska udda.
Nu ska jag slappna av med lite Söndagsfilm. En statsvetarklassiker som innehåller iaf en scen från FN har jag för mig. 13 dagar med Kevin Costner i huvudrollen. Kubakrisen i modern tolkning från år 2000. Perfekt, allmänbildande nörd-film.

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar