måndag 11 oktober 2010

Lång dag

Utomhus regnar det tungt och det är snart dags att lägga sig. Det var en lång dag på jobbet idag. Har arbetat under några dagar med ett tal som någon kommer hålla i säkerhetsrådet för Sveriges räkning. Egentligen borde jag kanske ha skrivit mer tidigare men jag har arbetat parallellt med andra uppgifter. Dessutom har vi väntat på information som varit avgörande för innehållet. I morse låg ett mail från Stockholm i inkorgen, dom ville ha det idag. Det är verkligen tidsödande när man inte känner ämnet ännu och måste anstränga sig för skriva bra och talvänlig engelska. Men man lär sig fantastiskt mycket på kort tid när man måste. Måste säga att slutprodukten blev ganska bra. Det tyckte min handledare också. Detta var bara ett första utkast och det ska bli intressant att se hur mycket som kommer som kommer återstå efter att Stockholm sagt sitt.

Jag börjar bli expert på kvinnor, fred och säkerhet.

Jag har börjat arbeta på ett lite större inlägg om FN:s fredsbevarande insatser som jag också avser följa upp. Det verkar bli rätt bra, så häng kvar. Förhoppningsvis är det klart imorgon eller på onsdag.

Godnatt New York, godnatt Sverige.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar